Blog to doskonały sposób, aby zaistnieć w internecie. Mnóstwo osób pisze go, aby opowiedzieć o swoich pasjach i zainteresowaniach. Jednak wśród nich jest też dużo firm, które prowadzą bloga po to, aby wypromować swoje produkty, podnieść sprzedaż, czy zainteresować klientów swoją ofertą. Warto wiedzieć jak wypromować swojego bloga, aby wykorzystać jego potencjał i możliwości, które nam daje.

Optymalizacja pod  SEO

Pamiętaj, aby w swoich artykułach używać odpowiednich słów kluczowych. Dzięki nim łatwiej będzie trafić na Twojego bloga. Osoby, które poszukują określonych treści w internecie wyszukują je po konkretnych frazach. Jednak SEO to nie tylko odpowiednie słowa, to także merytoryczny artykuł w którym znajdują się wytłuszczenia tekstu, linki wewnętrzne, oraz nagłówki.

Wszystko razem sprawi, że blog będzie lepiej postrzegany i będzie znacznie łatwiej na niego trafić. Każdy jeden artykuł który umieścimy, musi spełniać określone kryteria jeśli chcemy, aby znajdował się wysoko w wyszukiwarkach. Warto zainstalować do tego specjalne wtyczki, dzięki którym będziemy mieli podgląd na to, co jeszcze warto poprawić i na co zwrócić uwagę.

Ważna jest treść

Pisz merytorycznie i rzeczowo. Odbiorcy chcą się dowiedzieć konkretów. Zainteresuj ich, odpowiadaj na pytania, zachęcaj do dyskusji, do przekazywania własnych doświadczeń oraz zadawania dodatkowych pytań. Niech Twoje wpisy niosą ze sobą jakąś wartość, treść artykułów jest bardzo ważna. Nie zapominaj także o dodawaniu i opisywaniu zdjęć. Twój wpis z pewnością będzie wtedy bardziej atrakcyjny i zainteresuje większą liczbę osób. Artykuł z pomysłem, odpowiednio pokazany będzie chętniej czytany i polecany przez czytelników.

Media społecznościowe

Założenie własnego fanpaga, czy innych mediów społecznościowych, może się okazać strzałem w dziesiątkę. Dzięki niemu możesz wrzucać ciekawe treści ze swojego bloga i zainteresować potencjalnych odbiorców. To co publikujesz na swoim facebooku może przełożyć się na ruch na Twojej stronie internetowej. Wrzucając link z artykułem cały ruch kierujesz na swojego bloga. Warto regularnie prowadzić swój fanpage oraz dokładnie go uzupełnić, aby osoba zainteresowana znalazła na nim wszystkie ważne informacje.

Warto zadbać o ładne zdjęcia, grafiki i wartościowe wpisy. Kontakt z fanami ma pozytywny wpływ na odbiór firmy i strony internetowej. Ważne jest regularne publikowanie. Jeśli dodatkowo odpisujesz na komentarze, nie boisz się interakcji z fanami, a do tego przekazujesz ciekawe i wartościowe treści, to z pewnością staniesz się zauważony w sieci. Prowadząc swój fanpage warto także komentować z niego na innych blogach/stronach/fanpagach. Można dodać się do kilku grup tematycznie powiązanych ze swoim blogiem, gdzie można wstawić swój artykuł, czy porozmawiać i odpowiedzieć na pytania innych użytkowników. To doskonałe miejsca, aby wypromować siebie, czy swoją firmę.

Reklama bloga

Warto zadbać też o skuteczną reklamę swojego bloga. Można wykorzystać do tego facebooka, google AdWords, artykuły sponsorowane itp. Możliwości jest wiele, ale tylko od nas zależy które wykorzystamy. Warto skorzystać z pomocy specjalistów w tej dziedzinie jeśli nie orientujemy się w temacie. Jest mnóstwo agencji, które z pewnością pomogą ogarnąć kampanie reklamowe. We własnym zakresie możemy np. pisać artykuły i umieszczać je na branżowych stronach internetowych, czy fanpagach. Reklama bloga jest dość ważna, jeśli chcemy pokazać się w sieci.