Strona internetowa to wizytówka Twojego biznesu. Aktualnie większość firm posiada swoje miejsce w sieci, więc ważne jest, by na tle tych wszystkich marek jak najlepiej się wyróżnić. Jakie więc cechy powinna posiadać idealna strona internetowa? Mamy na to odpowiedź.

Profesjonalne wykonanie strony internetowej

Ważne jest pierwsze wrażenie, można je zrobić tylko raz. Zadbajmy więc o to, by było ono pozytywne. Szybki czas ładowania strony, to niewątpliwie bardzo ważny element. Nikt nie chce czekać w nieskończoność, aż wszystkie elementy strony w całości się pokażą. Dopilnujmy, by trwało to dosłownie chwilę. Nie umieszczajmy dużych plików, zdjęć i grafik, to z pewnością skróci czas ładowania się strony.

Dobra strona internetowa powinna być intuicyjna. Odbiorca musi bez problemów odnaleźć wszystkie ważne informacje. Nawigacja powinna być prosta, a wszystkie komunikaty zrozumiałe. Szukanie czegokolwiek przez dłuższy czas jest irytujące i może sprawić, że potencjalny klient opuści stronę zanim znajdzie to, na czym mu zależy.

Kolejny ważnym elementem jest nowoczesność. Strona internetowa nie powinna wyglądać jak 20 lat temu. Ładny design, lekkość i innowacyjność – to powinno ją wyróżniać. Witryna powinna być unikalna i funkcjonalna. Warto stosować nowoczesne rozwiązania, które z pewnością wpłyną pozytywnie na odbiór.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Każdy kto posiada własną witrynę internetową powinien zadbać o bezpieczeństwo osób, które ją odwiedzają. Użytkownicy nie rzadko wykonują przelewy, podają swoje dane osobowe, kupują w Twoim sklepie internetowym itp. Doskonałym rozwiązaniem będzie z pewnością zakup certyfikatu SSL, który dzięki szyfrowaniu danych zapewnia bezpieczeństwo. Można więc bez obaw wykonywać wszelkie czynności, mając pewność, że przekazywane informacje będą poufne.

Postaw na responsywność

Zdecydowanie to jeden z ważniejszych punktów. Responsywna strona to taka, która automatycznie dopasuje się do wielkości ekranu. Nie ważne, czy będziemy przeglądać ją na monitorze, tablecie, czy smartfonie. Duża część osób korzysta z internetu w telefonie. Zadbajmy o odpowiedni wygląd naszej strony, tak aby prezentowała się bardzo dobrze na każdym typie urządzenia i każdy mógł z niej bez problemów korzystać.

strona internetowa

Social Media na stronie internetowej

Prowadzenie profili społecznościowych ma niewątpliwie bardzo dużo plusów. Stały kontakt z fanami, informowanie ich o promocjach, czy nowościach przekłada się na pozytywny odbiór naszej firmy w internecie. Warto więc na swojej stronie wstawić odnośnik do Facebooka, Instagrama czy innych mediów. Wystarczy mała wzmianka, czy niewielki baner. Tym samym pokażemy osobom odwiedzającym, że zależy nam na kontakcie i działamy nie tylko w obrębie własnej strony internetowej. Często przyszli klienci szukają informacji i opinii na temat firmy właśnie w mediach społecznościowych. Warto więc zadbać o pozytywny odbiór naszej marki także w tym obszarze.

CTA czyli Call To Action

Umieszczenie na swojej stronie przycisków CTA jest także bardzo dobrym pomysłem. Dzięki nim zaznaczysz potencjalnemu klientowi, że w danym miejscu może coś kupić, czy zapisać się do newslettera. Odpowiednie umiejscowienie, ładny wygląd, oraz odpowiednia komunikacja przyczyni się z pewnością do większego zainteresowania naszymi produktami. Call To Action są częstymi praktykami na wielu stronach internetowych. Warto mieć to na uwadze podczas tworzenia własnej witryny.

Strona interentowa wielojezyczna

Wyjdź na przeciw oczekiwaniom swoich klientów. Jeżeli chcesz trafić do szerszego grona odbiorców, to strona internetowa w więcej niż jednym języku będzie doskonałym rozwiązaniem. Myśl przyszłościowo! Jeśli masz w perspektywie prowadzić sprzedaż, czy usługi także w innych krajach, warto już wcześniej pomyśleć o stronie wielojęzycznej.

Jak widzisz nie wystarczy tylko mieć stronę internetową. Warto zadbać też o to, aby była funkcjonalna i nowoczesna. Każdy szuka w sieci czegoś innego i nie jesteśmy w stanie sprostać wszystkim wymaganiom. Jednak kierując się kilkoma dobrymi wskazówkami, jesteśmy w stanie przygotować naszą stronę tak, by była dobre postrzegana i odbierana przez osoby na których nam zależy.