Co to jest i na czym właściwie polega skuteczne CTA? Oznacza to po prostu wezwanie do działania. Jeżeli prowadzisz akcje marketingowe na swojej stornie, to ten temat z pewnością Cię dotyczy. Odpowiednio ustawione CTA ma za zadanie sprawić, aby osoba odwiedzająca Twoją witrynę wykonała określone działanie, np. zapisała się do listy subskrybentów, wysłała formularz rejestracyjny, lub żeby po prostu kliknęła w link, na którym Ci zależy. Skuteczne Call To Action powinno nawoływać do wykonania właśnie takiego działania, na jakim nam zależy.

Jak wykorzystać CTA?

Odpowiednie wykorzystanie CTA z pewnością przełoży się na większe zainteresowanie Twoją stroną. Wystarczy, że w prawidłowy sposób zastosujesz przycisk Call To Action, a wywołasz tym samym odpowiednią reakcję. Ważne jest wyeksponowanie go na przykład poprzez kolorystykę, czy odpowiednie wyrażenia. Jeżeli zależy nam na pozyskaniu subskrybentów, trzeba wskazać zainteresowanym, w jaki sposób mają się zapisać. Wyróżniający się na tle naszej strony przycisk SUBSKRYBUJ lub ZAPISZ SIĘ, od razu sugeruje co należy zrobić.

Call To Action na co zwrócić uwagę

Przede wszystkim dostosuj stronę do wszystkich urządzeń. Ważne jest, aby całość komunikatu była dobrze widoczna na każdym urządzeniu, niezależnie od tego, czy będzie to telefon, laptop, czy tablet. Sprawdź, jak Twoja strona prezentuje się na każdym z nich.

Stosuj komunikaty, które jednoznacznie wskazują, co należy zrobić, czyli jasne przekazy. Nie muszą być one bardzo krótkie, Możesz używać wyrażeń typu: zarejestruj się, kup teraz, czy zapisz się i zyskaj. Zastosuj taki język, aby zasugerować odbiorcy co powinien zrobić.

Wskaż, jakie zyska się korzyści poprzez kliknięcie. Może to być na przykład: ZAREJESTRUJ SIĘ, zyskaj 20% rabatu na zakupy, lub KUP TERAZ i odbierz prezent. Dostosuj komunikat do prowadzonej przez siebie działalności.

Zachęcaj, a nie zniechęcaj. Nic tak nie denerwuje, jak nachalna reklama. Pamiętaj, że we wszystkim trzeba zachować umiar. Wyskakujące co chwilę okienka namawiające do kupna lub rejestracji, mogą przynieść odwrotny skutek.

Jeżeli zależy Ci, by trafić z przekazem do młodszych odbiorców, możesz pokusić się o zastosowanie bardziej nieformalnego słownictwa. Jeżeli chcesz zainteresować swoją usługą firmy, pisz językiem bardziej oficjalnym.

Nieodpowiednia kolorystyka przycisku CTA, który zlewa się z resztą strony, lub nieczytelny komunikat może nie przynieść określonych korzyści. Zadbaj o widoczność, by więcej zyskać.

Sprawdzaj różne przyciski oraz różne formy CTA. Możesz je zmieniać, by sprawdzić co najlepiej sprawdza się na Twojej stronie. To, co sprawdziło się u kogoś innego, niekoniecznie sprawdzi się u Ciebie. Pamiętaj o języku korzyści i jasnym przekazie. Im lepiej zastosujesz CTA, tym większy będzie odzew.